fredag 31 augusti 2007

StorStädning!!

Idag har jag storstädat hela lägenheten heeela dan. Dammat och gjort ett nytt försök att få bort allting som kan framkalla allergi. John har byggt en screendoor till balkongen så vi kan ha öppet och vädra utan att riskera att katterna hoppar ut!! HURRA HURRA!! John har även läst en del om det på internet och flyttat ner gamla krukor o planteringsjord till källaren eftersom det är saker som kan dra till sig mögel som i sin tur framkallar allergi o astma. Men nu kan man verkligen KÄNNA hur underbart rent det är här. Efter städningen så kröp vi ihop framför en film med tända ljus o te. Helt underbart att vara nära honom.. Känner mig så trygg, och lycklig=)


Charm me hade ju en liten otrevlig vana att bajja bredvid lådan.. Sucka.. Så jag provade att byta till vanlig sand. Vilket jag avskyr.. BLÄÄÄ. kommer in mellan tårna och är bara helt HEMSKT!!! Och de drar med det sig överallt.. RYYYYYSER!!!.. Ja det funkade iaf... Hon har inta bajjat utanför efter det. Men nu vägrar mina andra katter att gå på mitt fina peewee pellets som jag ÄLSKAR just för att det är doftfritt, ser fräsht ut och inte dras ut överallt.. Så nu ligger den orörd medan den andra lådan är proppfull=(.. Surar.. Så katterna ligger lite på minus hos mig.. Men jag har byggt upp en liten "skyddsvägg" vid lådorna så det inte ska dras omkring. Det har faktiskt funkat riktigt bra.










(Min snygga skyddsvägg)

Pratade med en läkare idag och krävde att jag skulle få en remiss till sjukhuset för att ta pricktest. Det fick jag efter lita gnat o tjat. Så om några veckor ska jag åka o ta pricktest och sen ska jag också bli kallad för utredning om jag har astma. Så det ska bli skönt att veta. Jobbigt bara att det ska ta sån himla tid=(

I Tisdags var jag ute på Frimis med Nina.. Wihii. Länge sen. Det var nån premiär så inträdet var gratis hela kvällen och ALLT i baren var det halva priset på hela kvällen.. Vi hade skoj iaf. Kul att parta med Nina lite=)




















I går hade jag ljusparty med Linda nere på katthemmet. Bra att tjäna ihop lite extrapengar till katthemmet=).. Kommer få massa teljus som kommer att säljas på Öppet Hus där nere=) Måste beställa nya katalogerna o doftproverna o beställningslappar o ljusskötsel mm.. *sucka*.. Kostar kostar kostar.. Men jag vet att jag tjänar på det i längden.. Fick tre nya partyn iaf=) Och det är minsann bra=)

Imorgon är det kräftskiva med Nea, Tindra, Yogi och förståss min Älskling!!! Ska bli massa skoj=).. Massa kräftor.. GUUD va gott. Var länge sen jag åt kräftor verkligen...

Har föresten kollat Charm Me.. Och jag tror hon har bebbar i magen.. *glad*.. Hennes nipplisar hade börjat bli lite rosa idag.. Tror jag iaf.. *HOPPAS*... Ska bli skoj skoj=)...

På Söndag Lansering.. Ska bli skoj.. Men jag är skitnervös jue.. Eftersom det kommer vara massa folk och vi ska ha en sketch.. *ryyys*.. Men det blir säkert roligt...


GodNatt!

Inga kommentarer: