måndag 13 augusti 2007

Allergisk.. eller vad??

Dagen som varit jobbade jag hela dagen på Örebro katthem på Öppet hus. Det var skoj och jag träffade nya trevliga medarbetare. Men jag blev allergisk igen. Och det var värre än någonsin. Jag nös, snorade, ögonen rann o kliade och det var hemskt. Jag är hemma nu och jag är fortfarande inte bra. Kan inte sova för näsan kliar och svider. Har nog aldrig använt så mkt nässpray på samma gång som idag=/.... Imorgon ska jag ta allergitest. kommer att ta en vecka typ innan jag får veta svaren. Jag ser verkligen "fram emot" att veta vad som är fel. Tänk om det är katter!!. Då vet jag inte vad jag gör?.. Hur skulle jag kunna leva utan mina katter? Det konstiga är ju att jag inte har varit allergisk hemma. För mej pekar det mer på att jag är allergisk mot mögel, damm eller nått i luften. För katter har jag ju hanterat i många år utan att reagera. Men man kan nog inte komma ifrån att det blir mkt damm på katthemmet. Jag storstädade där med. Flyttade sofforna och skutade under... jobbigt som fan men nu är det rent där iaf...

Om några timmar börjar John skolan. Han kommer vara borta heeeela dagen imorgon. Jag ska åka och hälsa på Kerstin och kolla på hennes kissebäbisar och dricka kaffe. Ska bli skoj. Sen ska jag ta hand om lilla Charm me som kom igår som jag inte hunnit spenderat så mkt tid med ännu eftersom jag var så himla dålig när jag kom hem...

Tindra fick med sig Socks hem iaf.. Eller Hello Kitty "KITTY" som hon heter nu. Hon skrev till mig på kvällen och berättade att det hade gått jättebra och att hon knallade runt och kikade och tvättade sig och inte alls var blyg och sprang och gömde sig. Det känns kanonskönt=)... Längtar tills hon köper sin nya rosa kattlåda så jag kan köpa hennes hörn-kattlåda som jag har velat ha sen första stund jag såg den. Den hade Socks med sig från katthemmet.

De nya fåglarna går bra ihop. De bråkar inte så mkt som Jack och Alice gjorde. Nea o Tindra tycker att denna pippi också ska heta Jack men jag har inte bestämt mig ännu. Han puffar upp sig och spelat cool för Alice som inte verkar bry sig ett skvatt och inte alls tycka att han är särskilt cool.. heheh..

Nej nu ska jag göra ett till försök med att sova.. För jag är trött...

1 kommentar:

Tindra sa...

hihi kan göra dig mera glad å säga att hon sov massa hos mig inatt. ;)