söndag 19 augusti 2007

Framtid!!


Snart börjar skolan.. På nått sätt har det känns lite deppigt.. För jag vet att jag börjar på någonting som jag inte egentligen vill göra. Det är OK. Men inte det bästa. Och det känns som VARFÖR ska jag inte göra det jag verkligen VILL göra. Varför ska jag inte försöka att nå mina drömmar.


Min dröm är ju att jobba med djur. Gärna på djurpark som djurskötare eller på nått annat sätt ta hand om "vilda" tropiska djur. Helst av allt vill jag jobba med delfinerna.. Det har varit min dröm så länge jag kan minnas. Varför ska jag inte förverkliga den??? Nu tänker säkert många.. "Gud vad löjligt, vilken löjlig dröm, går ju aldrig, orealistiskt, finns inga jobb" osv.. Ni som tänker så.. Ni kan fara o flyga nånstans.. Jag vill göra detta. Det är inte bara någonting som jag vill just nu. Jag har ALLTID velat jobba med djur. Varför går jag då åt ett annat håll när vägen till mitt mål är en helt annan. jag bryr mig inte särskilt mkt om att ha mkt pengar. Det är skönt visst, men man spenderar så stor del av livet på jobbet att för mig är det så himla mkt viktigare med att trivas på jobbet. Jag vill inte vara en av dem som vaknar på morgonen och tänker " nej fy, jag sjukskriver mig, orkar inte" och som spenderar dagarna emd att räkna timmarna tills man slutar. Jag vill gå till jobbet med glädje. Och det skulle jag göra om jag fick jobba med djur....


SÅ: Imorgon måndag ska jag ringa till CSN och kolla hur de ställer sig till studier utomlands. Jag ska kolla olika skolor här i sverige som har djurskötar utbildningar. Jag ska kolla med SKARA för jag vet att de har nån slags djurskötar utbildning men jag vet inte om det bara är på gymnasienivå.. Som sagt.. Jag ska göra allt jag kan för att komma in på en djurskötar utbildning. Det är vad jag vill göra och om jag kommer in kommer jag att tacka ja... Jag kommer fortfarande börja skolan nu och börja plugga utifall det inte finns nån möjlighet att komma in på sjurskötarutbildning. Men jag ska iaf göra mitt bästa. Jag ska försöka. Och jag vet att jag har stöd från dem jag älskar ... Så det är mitt nya mål: FÖLJA MINA DRÖMMAR!!.. Livet är aldeles för kort för att kasta bort det på nått man egenltigen inte vill göra..


Så en sammanfattning på vad jag har haft för mig. Lördag SKRÄCK-kväll med Nea o Tindra hemma hos Tindra. MYYYSigaste soffan ever har hon. Kollade på Ring 2 och en annan skräckis.. Ingen av dem var en KANON film men de var la ok.... Men det var myyys att umgås med mina tjejer. Och det är skoj att se att det går så bra för TIndra o Kitty (socks).





Idag var jag nere o jobbade öppet hus på katthemmet.. Skoj som vanligt.. 2 adopterade katter (tror jag det blev). Så det var sköönt.



Sylvester - Finns att adoptera på Örebro Katthem.


Charm me har börjat kommit fram mer. Hon kelar o gosar och är så underbar... Lilla tjejen. Hon är så fiiin=)=).. Abba o Tussan flyttar den 25:e. Ska bli sååå skönt eftersom det är en av dem som skiter i handfatet eller på toagolvet vareviga natt.. SÅ det ska bli skönt att slippa.


Imorgon skulle jag har haft en träning på en pjäs inför ljus lanseringen 2 sept, men jag vet inte om jag komemr ha det. För nu är det en till som har ställt in, så det känns meningslöst. Ska skriva ett bra manus o maila ut till alla och sen be alla att maila alla datum de kan träna fram tills 2:a sept!


Nu ska jag pyssla lite här innan jag lägger mig bredvid min ÄLSKLING <3<3<3<3

2 kommentarer:

Tindra sa...

ÅHHHHH följ dina drömmar!!!!! skulle vara så underbart om du kunde jobba med djur jue.. i know u can do it!!!!!!!!!!!!! i belive in u babe!!! <3<3<3<3

Nea sa...

du kan göra vad du VILL, det finns bara en som kan stoppa dig, och det är DU! <3

Vilka kissar blev adopterade?

vad är det förpjäs? jag fattar nadaa =/